Logitech G introduceert nieuwe draadloze mechanisch gaming-toetsenbord en draadloze gaming-muis met LIGHTSPEED™-technologie

Uitbreiding van draadloos portfolio bevat nieuwe HERO™ optische sensor

259988 logitech%201 1dcaa2 original 1506949466

Brussel, 30 augustus 2017 - Logitech G, een merk van Logitech, breidt zijn portfolio uit met twee high-performance draadloze gaming-producten. De G603 LIGHTSPEED Wireless Gaming Mouse bevat de HERO optische sensor en geavanceerde LIGHTSPEED draadloze technologie. De G613 LIGHTSPEED Wireless Mechanical Gaming Keyboard is een high-performance mechanisch toetsenbord, ontworpen voor gamers die graag draadloze gear en mechanische switches willen. Daarnaast komt Logitech G met de Logitech G840 XL Gaming Mouse Pad, een muismat van hoge kwaliteit voor je desktop. Deze drie producten bij elkaar creëert de volgende generatie Logitech wireless desktop.

“Met LIGHTSPEED en POWERPLAY hebben we de droom van een ongekende draadloze game-ervaring werkelijkheid gemaakt”, zegt Ujesh Desai, vice-president en algemeen directeur van Logitech G. “De nieuwe HERO-sensor in onze draadloze G603-muis en het nieuwe G613 draadloze mechanische toetsenbord toont onze toewijding als het gaat om de draadloze mogelijkheden binnen onze productlijn met gaming-gear”.

Hero optische sensor

In Logitech’s streven een ​​high-performance draadloze gaming muis te creëren die ook langdurige batterijprestaties biedt, is er een gloednieuwe sensor uitgevonden. HERO, wat staat voor ‘High Efficiency Rated Optical Sensor’, biedt ongeëvenaarde efficiëntie en is daarmee de beste optische sensor ooit ontworpen voor draadloos gamen. HERO geeft gamers precisie en nauwkeurigheid bij 12.000 DPI, zonder acceleratie of smoothing. Bovendien is het 10x meer energiezuinig in vergelijking tot eerdere generatie sensoren.

Volgende generatie draadloze gaming muizen

De Logitech G603 levert een compleet draadloze ervaring met hoge prestaties voor zelfs de meest veeleisende gamers. Het is de eerste gaming-muis die is voorzien van Logitech G’s HERO-sensor. Dankzij HERO kunnen gamers meer dan 500 uur non-stop gamen, bij maximale prestaties. De LIGHTSPEED draadloze technologie zorgt voor professionele draadloze prestaties en een ongeëvenaarde betrouwbaarheid, waarmee het zelfs vele bedrade gaming-muizen overtreft.

259987 logitech%202 8a61ca original 1506949466

High performance draadloos gaming-toetsenbord

De Logitech G613 met LIGHTSPEED draadloze technologie beschikt over een supersnelle 1ms report rate en Bluetooth voor multi-device connectiviteit. Gamers kunnen wel 18 maanden onafgebroken gamen op de twee AA-batterijen. De Logitech G613 is verder uitgerust met zes programmeerbare G-toetsen, waarmee aangepaste macro’s en in-app commando's binnen handbereik zijn. Het toetsenbord beschikt daarnaast over Logitech G's exclusieve Romer-G mechanische sleutelschakelaars, wat op wedstrijdniveau zit en een ongekende gevoeligheid en duurzaamheid bieden. De Romer-G schakelaars worden op een afstand van 1,5 mm in gang gezet, wat tot 25 procent korter en sneller is dan de naaste concurrentie. Gecombineerd met een 45g activering met lage bedieningskracht, zorgen de Romer-G switches voor directe responsiviteit en helpen ze de vermoeidheid tijdens lange gamesessies minimaliseren.

Muismat van tafelformaat

De extra grote Logitech G840-muismat is speciaal ontworpen voor gamers die over een relatief grote gameruimte willen beschikken en deze graag zo schoon en opgeruimd mogelijk houden. Gecombineerd met het G613-toetsenbord en de G603-muis creëer je zo een mooie, uniforme look.

Prijzen en beschikbaarheid

De Logitech G603 LIGHTSPEED Wireless Gaming Mouse en G613 LIGHTSPEED Wireless Mechanical Gaming Keyboard zijn medio september 2017 beschikbaar bij geautoriseerde (r)etailers als Bol.com, Coolblue, MediaMarkt en Alternate voor een adviesprijs van respectievelijk €79,99 en €149,-. De Logitech G840 XL Gaming Mouse Pad zal begin oktober 2017 beschikbaar zijn. Voor meer informatie ga je naar Logitech.com.

Via deze link kan je alvast beelden in hoge resolutie downloaden.

Over Logitech