Logitech vindt het keyboard opnieuw uit met de Logitech CRAFT

Revolutionaire draaischijf maakt van het toetsenbord een ‘afgerond’ geheel

Leusden, 31 augustus 2017 - Logitech komt met CRAFT, het eerste toetsenbord ooit dat is uitgerust met een draaischijf. De intelligente, aluminium draaischijf van CRAFT verschaft je op innovatieve wijze toegang tot verschillende, context-afhankelijke tools. Met een aanraking, tikje of draai kun je bijvoorbeeld de helderheid, het contrast en de verzadiging in Adobe Photoshop reguleren, Excel-sheets openen en aanpassen of de lettergrootte in Word anders instellen. Met deze nieuwe manier van input geven, heb je de ultieme controle, waardoor je efficiënt, precies en ononderbroken door kunt werken. Met CRAFT zet Logitech een compleet nieuwe standaard voor toetsenborden.

“Ons nieuwe Logitech-vlaggenschip, het CRAFT keyboard, is voor iedereen die creatief bezig is en preciezer wil werken. Van het werken met Photoshop tot het maken van een Powerpoint-presentatie”, aldus Art O’Gnimh, Global Head of Keyboards bij Logitech. “De creatieve draaischijf geeft je direct toegang tot alle functies, wat je productiviteit vergroot. Met CRAFT ben je in je creatieve element, elke keer weer.”

Geef een draai aan je creatieve proces

De aanrakingsgevoelige schijf, ook wel de Kroon genoemd, herkent de apps die je op dat moment gebruikt en geeft je direct toegang tot de bijbehorende tools. Met slechts een lichte aanraking van de Kroon heb je direct toegang tot context-specifieke functies, zoals helderheid, lettergrootte en kleur: een tikje verandert de functie en een draai verandert de waardes van die gekozen functie. Logitech Options Software maakt het mogelijk om persoonlijke profielen te creëren die het creatieve proces van werken met Adobe Photoshop CC, Adobe Illustrator CC, Adobe Premiere Pro CC, Adobe InDesign CC en Microsoft PowerPoint, Excel en Word maximaliseren (Microsoft-functies werken momenteel alleen op de PC). De draaischijf geeft comfort, snelheid en gebruiksgemak in je creatieve proces en verbetert de interactie tussen linker- en rechterhand. Je kunt de Kroon ook gebruiken om te wisselen tussen desktops en apps, om het volume te regelen en je kunt zelfs één extra functie aan de Kroon toekennen in elk van je favoriete apps.

Slimme verlichting

CRAFT is ook uitgerust met slimme verlichting met backlighting die weet wanneer je vingers het toetsenbord raken en die de verlichting automatisch aanpast aan de ruimte waar je op dat moment bent. De toetsen zijn specifiek ontworpen voor comfort, stabiliteit en precisie. CRAFT is onderdeel van Logitech’s premium desktop opstelling en komt goed tot zijn recht in combinatie met de Logitech MX Sound, Logitech Spotlight Presentation Remote, de Logitech MX Master 2S en de onlangs geïntroduceerde Logitech BRIO 4K STREAM EDITION.

De Easy-Switch-knop maakt het mogelijk om makkelijk te wisselen tussen drie aangesloten apparaten en direct verder te blijven typen, of je nu met Windows of Mac werkt. Selecteer simpelweg de Logitech Unifying USB receiver of Bluetooth Low Energy-technologie om verbinding te maken met je computer.

Prijs en beschikbaarheid

Het Logitech CRAFT Advanced Keyboard zal naar verwachting vanaf medio september 2017 beschikbaar zijn via Logitech.com, geselecteerde partners als MediaMarkt, Coolblue en bol.com en resellers Scholten Awater, Centralpoint.nl en Infotheek voor de adviesprijs van €199,-. Voor meer informatie ga je naar Logitech.com, bekijk je ons blog of bekijk je ons op op Facebook, Instagram en/of Twitter.